Skip to main content
Genel Teknoloji ve İnovasyon

Medya & Reklam & Entertainment Sektörleri ve Bulut

Bulut Teknolojilerinden Nasıl Faydalanırlar?

Yeni yeni filizlendiği zamanlarda şaşırtıcı bulduğumuz teknolojik gelişmeler, artık dev bir ağaç gibi hayatın her alanına kök salmış ve akışın doğal bir parçası olmuş durumda. Teknoloji, bireysel anlamda hayatımızı kolaylaştırıp daha pratik hâle getirirken aynı zamanda iş dünyasındaki tüm sektörler için gelişim ve başarıya açılan altın kapı vasfını da korur. Bulut bilişim de teknolojik gelişmelerle hayatımıza giren kavramlardan biri. Bu yazımızda bulut bilişimin tam olarak ne olduğuna kısaca değindikten sonra medya, reklam ve eğlence sektöründeki kurum ve şirketlere neler kazandırabileceğini anlatacağız.

Bulut Bilişim (Cloud Computing) Nedir?

Bulut teknoloji kavramını henüz hiç duymadıysanız bile hayatınızda en az birkaç kez kullanmış olmalısınız. Tam olarak ne olduğu sorusunu kısaca bilgisayar ortamında saklanabilecek tüm verilerin internet aracılığıyla sanallaştırılması ve dijital bir depoda stoklanması şeklinde cevaplayabiliriz. Bilgisayar, tablet ya da mobil cihazınızdaki tüm görsellerin, ses ve yazı dosyalarının bir bulut içerisine saklandığını ve her istediğinizde, dünyanın neresinde olursanız olun o dosyalara ulaşabildiğinizi düşünün. Biraz daha somutlaştırmamız gerekirse e-posta yazışmalarımızın ve bu yazışmalar sırasında paylaştığımız tüm dosyaların saklandığı ortam bulut teknoloji hizmetlerine örnek gösterilebilir.

Medya, Reklam ve Entertainment Sektörleri Bulut Teknolojiyi Neden Kullanmalı?

Medya, reklam ve entertainment (eğlence) sektörleri dijitalleşmenin en çok ihtiyaç duyulduğu alanlar arasında. Çünkü artık gazete ve dergi gibi süreli yayınlar, yerini her konuda güncel içeriklerin yayımlandığı medya platformlarına bırakır.

Yıllarca evlerin başköşesinde yer alan televizyon ve radyolar; her türde seyirlik içeriğin, milyonlarca müzik eseri seçeneğinin ve podcast’lerin yayımlandığı dijital platformlar karşısında eski popülerliğini yitirir. Tüm görsel ve işitsel sanat eserleri, büyük organizasyonlara gerek kalmadan dünyanın her yerindeki meraklılarına ulaşabilir. Artık neredeyse her yaştan insanın akıllı mobil cihazlara veya bilgisayarlara ulaşabildiğini ve günün önemli bir kısmını internet ortamında dolaşarak harcadığını düşündüğümüzde bu durum daha anlamlı hâle gelir.

Medya, reklam ve eğlence sektörleri, hedef kitleleri ve odakları bakımından aynı çerçevede ele alındığında dijitalleşme, bu üç sektörün daha az maliyet ve çabayla çok daha geniş kitlelere ulaşmasına imkân tanır. Medya ve eğlence sektöründeki tüm görsel veya işitsel yayınların internet aracılığıyla milyonlara ulaşabilmesi için önce dijital dünyada hayat bulması gerekir. Aynı şekilde reklam sektöründeki tüm çalışmalar da hedef kitleye ulaşabilmek için önce birer internet verisine dönüştürülmeli. Bulut teknoloji, tüm bu ürünlerin dijital dünyaya aktarılmasını ve burada depolanarak hedef kitleye ulaştırılmasını sağlar.

Medya, Reklam ve Entertainment Sektöründe Bulut Bilişimin Faydaları Nelerdir?

Bulut teknoloji; medya, reklam ve eğlence sektörleri için bir dijitalleşme aracı olmaktan çok daha fazlasını ifade eder. Geniş hacimli veriler üreten, dağıtan ve

performansını belirli standartların üzerinde tutmak zorunda olan bu sektörlerde bulut bilişim kullanmak, birçok avantajı da beraberinde getirir. Bulut teknolojinin medya, reklam ve entertainment sektörlerindeki faydalarına birlikte göz atalım.

1. Ölçeklenebilirlik

Bulut teknoloji hizmetlerinin tüm sektörlerdeki en büyük avantajlarından biri, ölçeklenebilir oluşu. Sabit veri depolama araçlarında hacmin genişletilmesi gerektiğinde yüksek maliyetler söz konusu olur ama bulut teknoloji, bu konuda çok daha esnektir. Ölçeklenebilir depolama hacmi sayesinde verilerin güvenle depolanmasına ve aktarım hızının aksaklığa uğramamasına imkân tanır. Özellikle medya, reklam ve entertainment gibi alınan talebe göre değişken hacimlerde veriler üreten sektörlerde depolama hacminin ihtiyaca göre genişletilip daraltılması, hem kullanıcı taleplerinin daha başarılı şekilde yanıtlanması hem de maliyetin düşürülmesi anlamına gelir.

2. Düşük Maliyet

İnternet tabanlı veri aktarımında gerekli donanımlar, şirketler için yüksek faturalar çıkarabilir. Üstelik sonrasında bu donanımların bakımı, geliştirilmesi, yenilenmesi ve güç tüketimi gibi başka mali giderler de oluşur.

Bulut bilişim hizmetlerinde bu tür donanımlara gerek duyulmaz. Tüm akış, şirketin anlaştığı bulut teknoloji servisi tarafından zahmetsizce yürütülür. Ayrıca bulut hizmet servislerinde şirketler ihtiyaçları kadar hizmet satın alır ve kullandıkça öderler. Bu da maliyetin azaltılmasına yardımcı olur.

3. Pazardaki Rekabete Daha Hızlı Yanıt Verme

Medya, reklam ve entertainment sektörlerinde tüketici talebi değişkendir ve öngörülmesi mümkün olmayabilir. Dolayısıyla şirketlerin sektör içi rekabette söz

sahibi olmak için pazara hâkim olmaları ve yeni taleplere en kısa sürede yanıt vermeleri gerekir.

Geleneksel yöntemlerde veri hacmini artırmak, yüksek hacimli içerikler üretmek ve bu içerikleri akışa kazandırmak çok fazla zaman alabilir. Bulut bilişim hizmetleri ise şirkete esneklik ve pratiklik sunar. Bulut veri depolama, bulut video akışı gibi özel planlar sayesinde pazardaki talep çok daha kısa sürede karşılanabilir.

4. Küresel Erişim Güvenirliği

Medya, reklam ve eğlence sektörleri için ürün veya hizmetin tüm ülkede ve uluslararası alanda sorunsuzca dağıtımı oldukça önemlidir. Geleneksel yöntemlerde sunucular, şirket içinde belirli bölgelerde yer alır ve yayında gecikmeler, kopmalar, çeşitli aksaklıklar olağanlaşır.

Bu durum hedef kitle memnuniyetini olumsuz etkilemekle kalmaz, yayıncı kuruluşun yaptığı reklam anlaşmalarını yerine getirememesi sonucu ciddi ödemeler yapmak zorunda kalmasına da sebep olabilir. Bulut teknoloji ise daha geniş veri hacimleri sunarak yayın kapasitesindeki yükü azaltırken aynı zamanda dünyanın her yerine bulut medya sunucuları konumlandırır. Bu sayede canlı bir spor müsabakası seyircisine en az gecikmeyle, sorunsuzca ulaşabilir.

Tüm sektörler için bir gerekliliğe dönüşen dijitalleşme sürecinde bulut bilişim hizmetlerinden faydalanarak siz de şirketinizin gücüne güç katabilirsiniz. Şirket dinamiklerinizi uzman ve güvenilir bir iş ortağının desteğiyle yapılandırmak ve tüm süreci kusursuzca yönetmek için ise Weoll ile hemen iletişime geçebilirsiniz.

Bir yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.