Skip to main content
Uncategorized @tr

Google Workspace ve Office 365 İle Entegrasyon Avantajları

Google Workspace ve Microsoft Office 365, işletmelerin iş süreçlerini daha verimli hale getirmek ve çalışanlar arasındaki işbirliğini kolaylaştırmak için kullanılan bulut tabanlı teknoloji programlarını ifade eder. İki programın entegrasyonu ile büyük avantajlar yakalanabilir. Bu büyük avantajların içerisinde çalışanların tercihine göre seçenekler sunma, doküman paylaşım ve kolay iş birliği, takvimlerin entegre edilmesi, kolay veri paylaşımı, kimlik yönetimi ve veri analitiği ile birlikte raporlama yeteneği sayılabilir.

İki Platformun Karşılaştırılması

Her iki platform da iş üretkenliğini artırmak amacıyla bulut tabanlı hizmetler sağlamak için çalışır ancak aralarında farklılıklar bulunur. Google Workspace, Google teknolojileri olan Gmail, Drive, Docs gibi teknolojilerle birlikte kullanılır ve işbirliği ile paylaşım anlamında oldukça güçlü kabul edilir. Office 365 ise Word, Excel, PowerPoint, Outlook ve daha fazlası gibi Microsoft uygulamaları ile birlikte çalışır. Teams ve SharePoint gibi uygulamaların da varlığıyla üretkenlik ve işbirliği odaklı olduğu da gösterilebilir. Dosya depolama, paylaşım, e posta hizmeti gibi konularda da ikisinin de farklı olduğunu kabul etmek ve de ikisinden de yararlanmak faydalı olabilir.

Entegrasyonun İş Akışına Faydaları

Bu iki programın entegrasyonu ve birlikte kullanımı ile birlikte birbirlerinde olmayan özelliklerin de kullanılması ve içerik için zenginlik oluşturmuş olunur. İş akışı sadece hızlanmış ve daha verimli bir hale gelmiş olmaz, aynı zamanda daha kaliteli olduğu da söylenebilir. İki programın entegrasyonu ile birlikte veri tutarsızlığı ve tekrarı gibi problemler çözülür, daha hızlı ve otomatik kararlar alınabilir, anlık bilgi erişimi sistemi daha güçlü olur, maliyetten de tasarruf etme gibi bir senaryo yaşanabilir.

Ortak Çalışma ve Takım Etkileşimi

2 farklı programın kullanılması, ortak çalışma paydalarını ve takımların üyelerinin birbirleriyle etkileşimlerini artırabilir, bu durum daha sevecen ve dostane bir çalışma ortamına sebep olabilir. 

Güvenlik ve Veri Yedekleme Özellikleri

Entegrasyon ile birlikte veri güvenliği anlamında bir farklılık yaşanabilir çünkü farklı sistemler veri güvenliğini koruma amacıyla farklı güvenlik protokollerini ve şifrelerini kullanıyor olabilir. Çokça kullanılması dolayısıyla Office 365 ve Google Workspace arasında çok fark kalmamış olması güvenlik ve veri yedekleme özelliklerine dair söylenebilir. Office 365 ve Google Workspace sıkça kullanıldığı için, güvenlik ve veri yedekleme özellikleri açısından aralarında büyük farklar kalmamıştır.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Google Workspace nedir?

Google Workspace, dijitalleşmiş sektörlerde çalışanların çalışabileceği sanal bir çalışma ortamıdır. İçerisinde bulunmak için şirketin binasının içerisinde bulunmak gerekmez.

Workspace’in farkı nedir?

Office 365’in Workspace’e göre farklı uygulamalar kullanması dışında pek de fazla farklarının olduğu söylenemez. 

Workspace Ne Demek?

Workspace iş alanı demek olup hem günlük hayatta hem de dijital dünyada farklı anlamlara gelir. Günlük hayatta workspace denince akla herhangi bir yer gelir diyebiliyorken dijital dünyada workspace direkt olarak Google’ın teknolojilerinden biri olan Google Workspace olarak anlaşılır.

G Suite Nedir?

G Suite günümüzde Google Workspace olarak bilinen platformun değiştirilmeden önce kullanılan ismini ifade eder.

Bir yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.