Dijital dönüşümle (digital transformation) birlikte e-ticaretin uzun zamandan beri kazandığı ivme, 2020’de Covid-19’la birlikte adeta zirve yaptı. Yalnız e-ticaret hacimleri artmadı, penetrasyon da inanılmaz oranlarda büyüdü. Bu büyümeye teknolojinin gelişmesi ve koşulların değişmesi de eklenince, bireysel ve kurumsal tüketicilerin davranışları farklılaştı ve yeni iş modellerinin benimsenmesini zorunlu kıldı. Çünkü müşteriler artık sayısız kanaldan alışveriş yapabiliyor ve alışveriş noktasını istediği gibi özelleştirebiliyor.
Karmaşıklaşan alışveriş yolculuğu ve eskinin değer odaklı ekonomisinin yerini alan deneyim ekonomisi, e-ticaretin modern temeller üstünden büyümesini gerekli kılıyor. Çeviklik ve yenilik ihtiyacı ile maliyet tasarrufu gibi nedenlerle bulut hizmetlerin giderek daha fazla kullanıldığı günümüzde, e-ticaret de bulut ortamlarında modernize ediliyor. Google Cloud, yeni nesil bir perakende yaklaşımıyla e-ticaret modernizasyonunda (e-commerce modernization) aktif bir rol üstleniyor.