Hangi küresel markalar Google Anthos kullanıyor?
Google’ın hibrit bulut yaklaşımının merkezinde yer alan Google Anthos, bugün telekomünikasyondan perakendeye, finanstan medyaya pek çok endüstri tarafından kullanılıyor. Bu yazımızda, hibrit bulut yönetim platformu Google Anthos’u kullanarak dijital dönüşüm süreçlerinde başarıya ulaşan şirketlerin hikayelerine göz atıyoruz.
Google’ın 2021 sonlarında duyurduğu hibrit ve çoklu bulut yaklaşımının merkezine yerleşen Google Anthos, bugün perakendeden finansa, medyadan spora pek çok sektörde farklı ölçeklerde işletmenin bulut stratejilerinin vazgeçilmezi olarak konumlanıyor. Ayrıntılarına şu yazımızda değindiğimiz çoklu bulut yönetim platformu Google Anthos kısaca, şirket içinde ve Google Cloud, Microsoft Azure ve AWS gibi genel bulutlar arasında iş yükü dağıtımına odaklanan, yönetilen bir hibrit bulut platformu olarak tanımlanıyor. Anthos ile şirketler, yalnızca bulut platformlara geçmekle kalmıyor, bu dönüşümlerini modernize etmeyi de başarıyor.
Google Anthos’u kullanarak dijital dönüşümlerinde başarılara imza atan şirketlere geçmeden önce, Forrester araştırmasına göre platformun sağladığı avantajları kısaca hatırlayalım.
Rakamlarla Google Anthos’un sunduğu avantajlar
İşletmelerin hibrit ve çoklu bulut ortamlarında uygun ölçekteki uygulamaları geliştirmelerine, güvenliğini sağlamalarına ve yönetmelerine yarayan Google Anthos’un somut kazanımları, Forrester tarafından hazırlanan raporda şu şekilde sıralanıyor:
● Anthos’a yatırım yapan işletmeler yatırımlarının geri dönüşünü 4,8 kata kadar alabiliyor.
● Anthos operasyonel verimlilik açısından işletmelere %40 ila %55 arasında artış sağlıyor.
● Uygulama taşıma ve modernizasyonu perspektifinden Anthos kullanıcıları %58 ila %75 kazanım elde ediyor.
● Güvenlik görevlerinin üretkenliğinde %60 ila %96 arası iyileşmenin yanı sıra, geliştiricilerin kodlama dışı aktiviteleri de Anthos sayesinde %23 ila %38 oranında azalıyor.
Hangi küresel markalar Google Anthos’u kullanıyor?
Google Anthos bugün Türkiye’den Japonya’ya, Avrupa’dan ABD’ye pek çok coğrafyada, bölgelerinin öne çıkan markaları tarafından tercih ediliyor. Yazının bu bölümünde sırasıyla DenizBank, PLAID ve HSBC gibi farklı endüstrilerden markaların Google Anthos’un olanaklarından nasıl yararlandığına değineceğiz.
Google Anthos — DenizBank başarı hikayesi
Türkiye, ortalama yaşı 30 olarak ölçülen genç nüfusunun talebi ve online hizmetlere yönelik ilginin artmasıyla finansal ihtiyaçları için de online platformlara yöneliyor. Türkiye’nin en büyük beş özel bankasından biri olan DenizBank, müşterilerinin deneyimini geliştirmek için yenilikçi teknolojiler kullanıyor. Markanın eski COO’su Dilek Duman, DenizBank’ın dijitale yönelik vizyonunu ve Google tercihleriyle elde ettikleri kazanımı şu şekilde ifade ediyor:
“Amacımız, yaptığımız işin merkezine müşterileri koyan entegre ve uyumlu bir bankacılık platformu oluşturmak. Google Cloud ve Anthos ile, müşterilerimize en iyisini sunmak için yazılımımızın arka ucunda güçlü işlevsellik ve operasyonel verimlilik elde ettik.”
DenizBank, bu vizyonuna pratikte Google Anthos tercihiyle karşılık veriyor. Daha hızlı yenilik yapabilmek ve müşteri taleplerine zamanında yanıt verebilmek için özel bulut uygulama ortamını Anthos aracılığıyla ölçeklendiren DenizBank, bu sayede BT ekibine zaman kazandırırken, müşterilerine de daha istikrarlı bir bankacılık uygulaması sunmayı başarıyor.
Google Cloud ve Anthos çözümlerinin birlikte kullanıldığı projede DenizBank’ın en büyük kazanımı, tatil dönemlerinde yoğunlaşan müşteri taleplerinden kaynaklanan trafiği 5 kata kadar daha kolay yönetebilmesi olarak öne çıkıyor.
Anthos çözümüyle Google Cloud Next ’19’da karşılaşan Dilek Duman, “Hemen ilgilendik, çünkü Anthos’un sistemlerimizi verimli bir şekilde yönetmemize ve büyütmemize nasıl yardımcı olabileceğini gördük” diyor. Anthos’un ilk beta müşterileri arasında yer alan DenizBank, Anthos’a geçtiği günden bu yana, değişen mobil bankacılık düzenlemelerine uyum sağlama süreçlerini daha kolay yürütüyor.
Google internet sitesinde yer alan başarı hikayesinde DenizBank’ın Anthos’u kullanarak zamandan ve paradan tasarruf ettiği belirtilirken, çözümün kolayca ölçeklenebildiğine, güvenlik ve güncelleme ihtiyaçlarına yanıt verdiğine dikkat çekiliyor. DenizBank, Anthos çözümüne geçerek yoğun zamanları yöneten çalışanları daha katma değerli rollere yönlendirme şansına sahip oluyor.
Google Anthos — PLAID başarı hikayesi
Anthos’u farklı sektörlerden şirketlerin tercih ettiğini belirtmiştik. Japonya merkezli PLAID, veriler aracılığıyla insanların faydalandığı değeri en üst seviyeye çıkarmak ve müşteri deneyimini iyileştirmek için ürünler geliştiren bir şirket olarak konumlanıyor.
İnternet sitesi ziyaretçilerinin ve uygulama kullanıcılarının davranış ve duygularını analiz edebilen bir müşteri platformu olan KARTE, şirketin geliştirdiği temel ürün olarak biliniyor. PLAID, KARTE’yi insan kaynakları, gayrimenkul, finans gibi sektörler için sunuyor ve bu platform, çoklu bulut ortamında çalıştırılıyor. Google Anthos, tam da bu noktada devreye giriyor.
KARTE, müşteriler tarafından şu şekilde kullanılıyor: Bir grup yönetim ekranlarını çalıştırırken, diğeri siteyi ziyaret edenlere içerik sağlıyor. Yönetim sistemi Google Cloud’da Google Kubernetes Engine’de (GKE) çalışırken, içerik tarafı Compute Engine aracılığıyla teslim ediliyor.
Anthos, GKE’nin Amazon Web Services (AWS) ortamında çalışmasına yardımcı oluyor. PLAID mühendislik departmanının başındaki isim olan Naohiko Takemura ve mühendis Kosuke Oya, Anthos’la edindikleri kazanımları şu cümlelerle özetliyor:
“Artık daha hızlı geliştirme süreçleri ve daha yüksek kullanılabilirlik dahil, çoklu bulutun avantajlarını anlıyoruz. İşletmelere, çoklu buluta yönelik bir yaklaşım benimsemelerini öneriyoruz. Bizim için çoklu bulut, gerçek zamanlı olarak büyük ölçekli veri analizi sağlamamıza olanak tanıyor. İleriye dönük olarak, Google Cloud’un işletmemizi daha yüksek bir seviyeye taşımaya yardımcı olabilecek başka hangi ürünleri olduğunu görmek istiyoruz.”
Google Anthos — HSBC başarı hikayesi
Küresel çapta Google Anthos’un avantajlarından yararlanan bir başka marka da HSBC olarak öne çıkıyor. Anthos, uygulama modernizasyonunun hızlandırılması için yönetilen bir bulut hizmeti olarak fırsatlar sunuyor. HSBC, yönetilen bulut, şirket içi ve uç çalışma ortamları için bileşik bir kontrol düzlemi ve hizmeti sunmaya odaklanan ilk açık uygulama modernleştirme platformu olan Anthos’un ilk kullanıcıları arasında yer alıyor.
Dünyanın en büyük bankacılık ve finansal hizmetler kuruluşlarından biri olan HSBC için, büyük veri analitiğinin karmaşıklığını ve maliyetlerini azaltan yönetilen bir bulut ortamı ve hibrit bulut stratejisinin çok önemli olduğuna dikkat çekiliyor. HSBC Group CIO’su Darryl West, “HSBC’de hem şirket içinde hem de bulutta dağıtmak için tutarlı bir platforma ihtiyacımız vardı. Google Cloud’un hibrit ortamları yönetmeye yönelik yazılım tabanlı yaklaşımı bize yenilikçi, farklılaştırılmış bir çözüm sağladı” ifadelerini kullanıyor.
Google Next ’19’da HSBC’nin Google Cloud yolculuğunu anlatan Darryl West, küresel likidite raporlaması konusunda bir vaka analizi paylaşıyor. HSBC’nin eski altyapısıyla günlük likidite raporlamalarının 9 ila 14 saat, aylık hesaplamaların ise 40 saat sürdüğüne dikkat çeken West, Google Cloud’u benimsediklerinde bu işlemin 2,5 ila 3 saatte tamamlanabildiğini vurguluyor.
Perakende şirketleri de Google Cloud ile dönüşüyor
Google, bulut platformunda çalışan çözümlerini sektör dikeylerine de uyarlıyor. Perakende için uyarlanan çözümler, çok kanallı gelir elde etmeden müşteri odaklı bir markaya dönüşmeye, perakende şirketlerinin çok çeşitli ihtiyaçlarına yanıt verebiliyor. Çok sayıda kullanıcının eriştiği ve ağır iş yükleri çalıştırdığı mobil uygulamalar kullanan perakende şirketleri, Anthos hibrit ve çoklu bulut platformuyla mevcut uygulamalarını kolayca modernleştirebiliyor, yenilerini oluşturabiliyor ve bu uygulamalarını esnek ve güvenli bir biçimde çalıştırabiliyor.
Google’ın Türkiye’deki en eski ve tek Premier iş ortağı olan Global IT, mekan bağımsız, daha hızlı ve kontrollü çalışma faydalarıyla öne çıkan Anthos’u Türkiye ve bölge ülkelerdeki müşterilerin işlerini dönüştürmek için kullanıyor. Cloud native (bulutta yerel) uygulamalar için tutarlı bir platform sağlayan Google Anthos, yönetilen Kubernetes hizmetleriyle bulut ya da yerel sunucuda olması fark etmeksizin tüm kurumsal uygulamaların hızlı bir biçimde dağıtımını olanaklı kılıyor.
Google Cloud’un işletmeniz için sunduğu fırsatları dinlemek ve sizin için yapabileceklerimizi keşfetmek isterseniz bizimle bu sayfanın altındaki formu doldurarak iletişime geçebilirsiniz.