Skip to main content
Uncategorized @tr

Buluttaki Verilerinizi Etkin Yönetin:

02-GoogleCloudBigQuery

Google Cloud BigQuery Sunucusuz, Ölçeklenebilir, Uygun Maliyetli Çoklu Bulut Veri Ambarı: Google BigQuery

Tıpkı insanlar gibi işletmeler de karar alırken birden fazla öncülün, objektif değerlendirilmesine ihtiyaç duyar. Doğru kararlar, ancak ve ancak bu şekilde verilebilir. İşler karmaşıklaştıkça öncül sayısı artar ve verilerin doğru işlenmesi daha da kritik hale gelir. Google’ın sunucusuz, yüksek düzeyde ölçeklenebilir ve uygun maliyetli çoklu bulut veri ambarı teknolojisi BigQuery, tam da bu noktada devreye girer.

Gündelik hayatınızda karar alma süreçlerinizin nasıl işlediğini, hangi aşamalardan geçtiğini, herhangi bir konuda nihai karara nasıl vardığınızı düşündünüz mü? Büyük, kariyeri ve yaşam tarzını etkileyen kararlardan, gideceğiniz yere hangi yolu kullanarak ulaşacağınıza kadar birçok karar, çeşitli öncüllerin değerlendirilmesi sonucu elde edilir. Bir market alışverişi sırasında deterjan seçtiğinizi düşünelim. 

Bir ürünün iyi olduğuna arkadaşınız referans olmuş olabilir veya başka bir ürünün kokusunu sevebilirsiniz. Bir başkası fiyatıyla dikkatinizi çekerken bu üç üründen biri küçük bir hediyeyle beraber gelir. Bu noktada elinizdeki tüm verileri değerlendirir, sizin için en avantajlı olanı rasyonel olarak seçmeye çabalarsınız. 

Örneği değiştirelim ve bu kez gideceğiniz noktaya ulaşmak için tercih edeceğiniz yolu seçme sürecine odaklanalım. Öncelikle bir navigasyon uygulamasından trafik durumunu kontrol edersiniz, sonra belki ilgili yolun durumunu ve sürüş konforunu hatırlamaya çalışırsınız. Elde ettiğiniz bulguların her biri kararlarınızda belirleyici rol oynar. 

Emin olun, benzer karar alma süreçlerini işletmeler de yaşıyor. İşte tam bu yüzden, iş süreçlerine, müşteri geribildirimlerine, tedarik ve stok durumlarına veya operasyonel yetkinliklere dair birçok veri, karar alma süreçlerinde kullanılıyor.

Süreçler karmaşıklaştıkça, elde edilen öncül miktarı da artıyor ve bu durum, daha fazla verinin, daha objektif koşullarla işlenmesini gerektiriyor. İnsan kaynağını buna ayırmak, verimliliğin esas olduğu bir çağda pek akıl kârı görünmüyor. Neyse ki bulut teknolojileri, bu süreçlerdeki insan eforunu ortadan kaldıracak olanakları sunuyor. 

Bir önceki cümlemizin ardından zihninizde “Nasıl?” sorusu canlandıysa, merak etmeyin, doğru yerdesiniz. Google’ın Türkiye’deki ilk bulut çözüm ortağı Global IT olarak bu yazımızda karar alma süreçlerini hızlandıran ve işletmelere çeviklik kazandıran, sunucusuz, maliyet avantajlı, yüksek düzeyde ölçeklenebilir çoklu bulut veri ambarı çözümü BigQuery’ye odaklanıyoruz.

Yazının tamamını okuduğunuzda, “BigQuery nedir?” “BigQuery’nin avantajları nelerdir?” “BigQuery perakende sektöründe nasıl kullanılır?” gibi soruların yanıtlarını almış olacaksınız. Hazırsanız, başlayalım.  

Google Cloud BigQuery nedir?

BigQuery, Google Cloud’un veri toplama, depolama, analiz etme ve görselleştirme süreçlerini kolaylaştırmak için tasarladığı, kurumsal veri ambarı çözümüdür. Bugünün çevik organizasyonları, farklı veri kaynaklarından çok sayıda veriyi bir araya getiren, işleyen, analiz eden ve stratejik karar alma süreçlerini hızlandıran veri ambarı teknolojilerini kullanır. Sunucusuz, maliyet avantajlı ve yüksek düzeyde ölçeklenebilir veri ambarı çözümü BigQuery’nin kullanıcıları, dilerlerse kalıplar halinde, dilerlerse gerçek zamanlı veri akışlarını kullanarak anlamlı içgörüler elde edebilir.

Yönetilen hizmet olarak sunulan BigQuery, altyapı süreçlerinin tamamen Google tarafından üstlenildiği, işletmelerin ise petabayt ölçeğinde veri setlerinin analizine odaklanabildiği bir ortam sağlar. BigQuery ML özelliğiyle makine öğrenmesi desteği de sunan bu çözüm, işletmelere kurumsal verilerini kullanarak makine öğrenmesi modelleri geliştirme seçeneği getirir. Ayrıca Google’ın veri görselleştirmeye odaklanan çözümü Looker’la beraber çalışabilen BigQuery, ham verileri anlamlı görsel çıktılara dönüştürmeye yardımcı olurken, ekosistemdeki Data Studio, Connected Sheets ve diğer iş zekası uygulamalarıyla da entegre çalışabilir.

Google Cloud BigQuery’nin temel özellikleri

Yerleşik makine öğrenmesi özelliğiyle gelen, güvenli ve ölçeklenebilir bir platform sunan BigQuery, esnek, çok bulutlu bir analitik çözümüyle buluttaki verilerden alınan içgörüleri iş kararlarını güçlendirmek için kullanmayı mümkün kılar. Üç yıllık toplam sahip olma maliyeti açısından diğer alternatiflerine kıyasla %27 daha avantajlı olan BigQuery, bitlerden petabaytlara her ölçekteki veri setine sıfır operasyonel yükle kolaylıkla uyum sağlayabilir. 

• BigQuery ML ile makine öğrenmesi ve tahmine dayalı modelleme: BigQuery ML, veri bilimcilerin ve veri analistlerinin, basit SQL (Structured Query Language) fonksiyonları kullanarak yapılandırılmış veya yarı yapılandırılmış veriler üzerinde makine öğrenmesi modellerini çok kısa sürede oluşturmasına ve çalıştırmasına olanak tanır. 

• BigQuery Omni ile çoklu bulut veri analizi: BigQuery Omni, Amazon Web Services (AWS) ve Microsoft Azure gibi bulutlarda konumlanan verileri uygun maliyetli ve güvenli bir şekilde analiz etmeye olanak tanıyan esnek, yönetilen bir çoklu bulut analitik çözümü olarak öne çıkar. Şirketler BigQuery ile farklı bulutlarda yer alan veri kümelerini tek bir platformda analiz edebilir. 

• BigQuery BI Engine ile etkileşimli veri analizi: BigQuery çözümünde yerleşik olarak konumlanan bir bellek içi analiz hizmeti olan BigQuery BI Engine, kullanıcıların büyük ve karmaşık veri kümelerini bir saniyeden kısa sorgu yanıt süresi ve yüksek eşzamanlılıkla etkileşimli bir biçimde analiz etmelerini sağlar. 

• BigQuery GIS ile coğrafi analiz: BigQuery GIS, BigQuery’nin sunucusuz mimarisini coğrafi mekansal analiz için yerel destekle birleştirir, böylece analitik iş akışları, konum zekasıyla daha da güçlendirilebilir. 

BigQuery çözümünün faydaları nelerdir?

Google’ın her ölçekte veriyi anlamlı içgörülere dönüştürmek isteyen işletmeler için geliştirdiği BigQuery çözümünün temel faydaları, üç başlıkta özetlenebilir. 

Gerçek zamanlı ve tahmine dayalı analitikle içgörüler elde edin

Veri akışlarını gerçek zamanlı bir biçimde analiz ederek, iş süreçlerinin tamamına dair güncel bilgiler alabilirsiniz. Verilerinizi taşımadan, dilediğiniz platformdaki veri kümelerinizi, makine öğrenmesini erişilebilir kılan teknolojiyle anlamlı modellere dönüştürebilirsiniz. 

Verilere kolayca erişin ve sonuçları paylaşın

Kullanıcı içgüdülerine ve davranış modellerine uygun bir biçimde tasarlanan ve yoğun teknik bilgi gerekmeden kullanılabilen BigQuery, birkaç tıklamayla şirketinizin analitik içgörülerine ulaşmanızı ve bu verilere güvenli bir biçimde erişmenizi sağlar. BigQuery ile elde ettiğiniz verileri görselleştirme araçlarıyla daha anlaşılır hale getirebilir, çarpıcı raporlar üretebilirsiniz. 

Veri güvenliğine dair endişeleri geride bırakın

BigQuery’nin yüksek kullanılabilirlik ve %99,99 çalışma süresi sunan altyapısı, işinizi güvenle yürütmenize olanak tanır. Varsayılan şifreleme ve kullanıcı tabanlı şifreleme ile verileriniz yalnızca size ait olur.

Google BigQuery perakendeyi nasıl dönüştürüyor? 

Google BigQuery, makine öğrenmesi modelleri kullanan, pek çok kaynaktan veriyle beslenen ve iş zekası uygulamalarına önem veren her işletme için kullanılabilir bir çözüm olarak öne çıkar. Bir başka deyişle verilerini bir veya birden fazla bulut veri ambarında tutan şirketler, Google BigQuery’nin yeteneklerinden faydalanabilir. Perakende sektörü, çok kanallı satış ve karmaşık tedarik zincirleri gibi yönleriyle BigQuery’nin faydasını en çok görecek sektörlerden biri olarak konumlanır. P&G gibi dünyaca ünlü çok uluslu bir markanın elde ettiği kazanımları örnekleyerek, bu savın doğru olduğunu kanıtlayalım. 

1837’de ABD’de kurulan ve 185 yıllık geçmişiyle tüketici perakendesi denildiğinde akla ilk gelen marka olan P&G, çoklu bulut ortamının savunucusu şirketler arasında sayılıyor. Marka ve pazarlama bilgilerini depolayarak analiz etmek amacıyla Google Cloud ile ortaklık kuran dünya devi, tüketici bilgilerini veri havuzu (data lake) adını verdiği bir ortak kanalda depolamayı tercih ediyor ve bu olanak, markanın çok kanallı tüketici yolculukları oluşturmasına fırsat veriyor.

P&G, elde ettiği verileri görselleştirip geniş kitlelerle paylaşmak için, farklı görselleştirme araçlarıyla birlikte çalışabilme yeteneğine sahip olan, Google Cloud’un kurumsal veri ambarı BigQuery’den de yararlanıyor. BigQuery’nin topladığı, incelediği ve anlamlı çıktılara dönüştürdüğü veriler, P&G’nin geliştirdiği tüketici ürünlerinin niteliğine de yansıyor. Daha kişiselleştirilmiş ürünler üretebilen ve bu sayede tüketici bağlarını güçlendiren şirket, kullanıcılarının temizlik rutinlerini iyileştirmelerine yardımcı olan diş fırçalarından, bebeklerin uyku alışkanlıklarını ve daha fazlasını izlemeye yardımcı olan bebek bezlerine, tüketici odaklı birçok ürününde BigQuery’nin sunduğu olanaklardan yararlanıyor.

BigQuery’nin gücüyle Global IT’de tanışın

Bulut ve yönetilen hizmetler devi Google’ın Türkiye’deki ilk bulut çözüm ortağı olarak konumlanan Global IT, BigQuery’nin de aralarında bulunduğu tüm Google çözüm portföyünü başta Türkiye’deki şirketler olmak üzere Google ürünlerine ilgi duyan birçok organizasyon için erişilebilir kılıyor. Google Cloud çözümlerinin Türkiye’deki uçtan uca sağlayıcısı olarak 15 yıldır 700’ü aşkın şirketi buluta taşıyan, 3.300’den fazla başarılı projeye imza atan Global IT, Hepsiburada’dan Sefamerve’ye, Alotech’ten Modanisa’ya çok sayıda markaya dijital dönüşüm projelerinde eşlik ediyor. 

BigQuery ve diğer Google Cloud çözümlerinin işletmeniz için sunabileceklerini keşfetmek isterseniz, bizimle aşağıdaki iletişim formundan bağlantı kurabilirsiniz.

Bir yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.