Reklamın ve kullanıcı verilerinin kurum başarısında büyük bir öneme sahip olduğu günümüzde, smart analytics teknolojilerinin iş yaşamında büyük bir yere sahip olduğunu söyleyebiliriz. Google Analytics gibi pek çok akıllı analiz aracı, gelecek operasyonlarını nasıl yönetetecekleri ve hedef kitlelerine nasıl ulaşacakları konularında firmalara yardımcı olur. İlk ortaya çıktıkları zamandan itibaren kurumların iş hayatında önemli bir yer edinmeyi başarmış olan bu araçların 2023 yılındaki kullanımının artması beklenmektedir. Smart analytics teknolojisinin 2023 yılında kurumların hayatını nasıl dönüştüreceği ise bir merak konusudur. Bu yazımızda, size konu hakkında içgörü sunacak ve smart analytics teknolojisinin geleceğine yönelik öngörülere değineceğiz.
Smart Analytics Nedir?
Smart analytics, internet sitesi trafiği gibi dijital verilerin analizi için gereken verileri sağlar Bu sayede kurumlar, web siteleri, kişiler ve işletmeler hedef kitlelerine yönelik reklam faaliyetleri daha kolay yönetebilir, operasyonlarının başarısını ölçebilir.
Dijital pazarlama, e-ticaret, online hizmet satışı yapan siteler yani kısacası dijital platformlarda faaliyet yürüten tüm firmalar ve kurumlar bu araçlardan faydalanabilir. Kurumların smart analytics kullanmasının arkasında yatan bir diğer sebep ise bu araçların web sitesi trafiğini detaylı şekilde ölçebilmeyi mümkün kılmasıdır.
Hangi Kurumlar Smart Analytics Teknolojilerinden Faydalanabilir?
Günümüzde neredeyse her kurumun ve işletmenin dijitalleştiğini düşünürsek, smart analytics her çeşit kuruluş tarafından kullanılabilir. Smart analytics daha çok pazarlamaya yönelik bir araç olsa da kâr amacı gütmeyen kurumlar tarafından etki ölçümü amaçlı kullanılabilir. Başarılı bir online faaliyet için smart analytics kullanımına başvurmak mantıklı bir seçenektir.
Smart analytics kullanımını blog sayfaları örneğiyle açıklayalım. Yayımladıkları gönderilerin kaç kişi tarafından takip edildiği, sitelerine gelen trafiğin ne kadarının organik olduğu, düzenli trafik verileri gibi pek çok bilgiye smart analytics üzerinden ulaşabilen blog yöneticileri, hangi gönderilerinin daha çok popüler olduğundan yola çıkarak gelecek faaliyetlerini de bu veriye göre planlayabilirler. Bunun yanı sıra, aktif bir şekilde online reklam kampanyaları yürüten kurumlar ve platformlar da smart analytics sayesinde yürüttükleri faaliyetlerin başarısını ölçebilir, elde ettikleri verilere bağlı olarak gelecek faaliyetlerini şekillendirebilir.
Kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiği, hangi platformlardan daha fazla kullanıcı geldiği gibi bilgilerin yanı sıra kullanıcıların sitede sunulan satın alma hizmetine ne kadar rağbet gösterdiği, sitede geçirdikleri sürenin hangi kısmında satın alma sürecini başlattıkları, eğer satın alma sürecini terk ettilerse bunu hangi aşamada yaptıkları gibi bilgiler de smart analytics tarafından sunulan verilerdendir. Bu tür veriler özellikle e-ticaret ile ilgilenen firmalar için kullanışlıdır.
Smart Analytics Teknolojisinin Kurumlara Sunduğu Avantajlar
Smart analytics, kurumlara reklam ve site yönetimi alanında pek çok avantaj sunar. Bu teknolojilerin en büyük avantajlarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:
- Verimli bir analiz imkânı: Detaylı veri sunan smart analytics araçları sayesinde web sitesinin daha fazla kullanıcıya ulaşmak için ne yapabileceği, sitede ne gibi düzenlemelere gidebileceği ya da hangi operasyonların daha fazla trafik kazandırdığı gibi bilgiler öğrenilebilir. Böylece, smart analytics sayesinde firmaların analiz faaliyetleri çok daha verimli bir şekilde yürütülebilir.
- Daha kolay site yönetimi imkânı: Smart analytics sayesinde site yönetimi çok daha kolay bir hale gelir. Zira, bir internet sitesinin belki de yönetmesi en zor kısmı gelen trafiktir. Herhangi bir araç kullanmadan siteye gelen trafiğe yönelik bilgi sahibi olmak mümkün değildir, smart analytics ise siteye hangi kanallardan daha fazla trafik geldiği ve hangi içeriklerin siteye daha fazla ziyaretçi çektiği gibi konularda detaylı bilgi sunar.
- Etkili reklam olanağı: Smart analytics teknolojisinin bir diğer avantajı ise daha etkili reklam olanağı sunmasıdır. Özellikle analytics verilerini okumayı bilen reklam firmaları, yalnızca bu veriler sayesinde bile bir internet sitesini en çok ziyaret edilen siteler arasına sokabilir.
- Müşteri davranışı takibi: Özellikle e-ticaret siteleri ve para karşılığı çeşitli hizmetler sunan platformlar, smart analytics teknolojilerine başvurarak, müşterilerinin hangi kanallardan geldiğini ve platformda ne tür davranışlar sergilediğini takip ederek daha fazla müşteri kazanmak için strateji geliştirebilirler.
Smart Analytics Teknolojilerinin Geleceği
2023 yılında smart analytics teknolojilerinin kurumların hayatında belli dönüşümlere yol açacağını tahmin edebiliriz. Özellikle Google başta olmak üzere çeşitli tarayıcıların tanıttığı uygulamalar ve yeni tasarımlar düşünüldüğünde SEO’nun önemi daha da artacak, buna bağlı olarak smart analytics teknolojilerinin kullanımı site trafiğinin yönetimi açısından çok daha önemli bir hale gelecektir.
Bunun yanında, 2023 yılının reklam firmaları için daha rekabetçi geçeceğini söylemek de mümkün. Zira, smart analytics sayesinde, reklam platformları ve şirketleri de faaliyetlerini daha geniş çapta yürütme imkânı elde edecektir. Üstelik, smart analytics teknolojisini sistemlerine entegre eden reklam firmalarının daha hedef kitle odaklı bir reklam faaliyeti yürütebileceğini, dolayısıyla 2023 yılının reklamcılık açısından rekabetçi bir yıl olacağını da söyleyebiliriz. Tüm firmaların hedef kitle odaklı reklam faaliyetleri yürütmesi ve smart analytics teknolojisinin daha yaygın bir kullanım elde etmesi ise SEO dışındaki alternatif değişkenlerin de reklamcılıkta ön plana çıkmasına sebep olabilir. Böyle bir senaryoda, şimdiye kadar reklamcılık konusunda üstünde hassasiyetle durulan SEO gibi bir kavramın dahi önemi azalabilir.