İş zekası, daha iyi iş öngörüleri sağlamak için kullanılan bir dizi veri aracıdır. Büyük verilerle el ele gider. Büyük verinin yükselişinden önce iş zekası oldukça sınırlıydı. Büyük veri, meşru bir kariyer olarak iş zekasının ortaya çıkmasına neden oldu. Pek çok şirket, bir şirketin bir sonraki seviyeye taşınmasına yardımcı oldukları için iş zekası uzmanlarını işe alarak hazırlık yapıyor.
Veri üreten her işletme iş zekasından yararlanabilir. Günümüzde hiçbir veri oluşturmayan bir işletme bulmak nadir olduğundan, her işletme daha iyi iş zekasından yararlanabilir. İş zekasının yeni kullanım alanları düzenli yenileniyor.
Veri Analizi Nedir Tanımı?
Büyük verinin işletmeler üzerindeki ilk büyük damgası, müşterilerin alışveriş davranışlarına ilişkin içgörüleri olmuştur. Büyük veriden önce şirketler yalnızca gerçek satışlardan elde edilen verilere sahipti. Büyük veriler ise tam tersine, anlık müşteri eylemlerini yakalayarak işletmelerin daha hedefli pazarlama kampanyaları oluşturmasına olanak tanır. Büyük veri analizi her zaman mükemmel olmayabilir ancak oldukça doğrudur. Bu yüksek doğruluk, şirketlerin pazarlamayı algılanan müşteri ihtiyaçlarına göre hedeflemesine olanak tanır.
Büyük veriler, satın alma ve göz atma geçmişine dayalı çok spesifik bilgiler sağlayabilir ve şirketlerin mevcut müşterilere son derece kişiselleştirilmiş teklifler oluşturmasına olanak tanır. Bu teklifler e-posta, şirket web siteleri, yayın hizmetleri ve çevrimiçi reklamlar aracılığıyla sunulabilir. Büyük veriler ayrıca müşteri tutumlarını belirlemek, kalıpları tespit etmek ve uygun içerik sunmak amacıyla inceleme siteleri, sosyal medya ve diğer web sitelerindeki metin, video, görüntü ve ses verilerini analiz etmek için de kullanılabilir.
Müşterilerinizin ihtiyaç duyduğunu bildiğiniz ürünleri pazarlayabilmenizin ve mesajınızı onların özel ihtiyaçlarına göre uyarlamak için onlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmanın işletmenizin nasıl fayda sağlayacağını hayal edin.
İş Zekası Ve Veri Analitiği Ne İş Yapar?
Büyük veri, işletmelerin yalnızca müşterilerle ilgilenme biçimini değil aynı zamanda şirket içinde çalışma biçimini de değiştiriyor. 80’li ve 90’lı yıllarda BT departmanı, üretkenlik artışlarının ve genel iş büyümesinin itici gücü olarak ön plana çıktı. BT departmanıyla birlikte baş bilgi sorumlusunun yükselişi geldi. Artık işletmeler, BT departmanlarından ayrı veri departmanları geliştiriyor ve doğrudan CEO’ya rapor veren baş veri sorumlularını (CDO’lar) atıyor.
Büyük veri, her ürün ve süreç hakkında zengin miktarda bilgi sağlıyor. Büyük veri iş maliyetlerini azaltma gücüne sahiptir. Özellikle şirketler artık bu bilgileri trendleri bulmak ve kendi sektörlerindeki gelecekteki olayları doğru bir şekilde tahmin etmek için kullanıyor. Bir şeyin ne zaman olabileceğini bilmek tahminleri ve planlamayı geliştirir. Planlamacılar ne zaman üreteceklerini, ne kadar üreteceklerini ve ne kadar stok bulunduracaklarını belirleyebilirler.
Büyük Veri Analizi Ne Demek?
Büyük veri analitiği, şirketlerin daha iyi iş kararları almasına yardımcı olabilecek pazar eğilimlerini, öngörülerini ve kalıplarını keşfetmek için büyük miktarda veriyi toplama, inceleme ve analiz etme sürecidir. Bu bilgiler hızlı ve verimli bir şekilde elde edilebilir, böylece şirketler rekabet avantajlarını sürdürmek için planlar hazırlarken çevik olabilirler.
Büyük veri analitiği, işletmeler için değerli bilgiler üretmek amacıyla hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış veriden oluşan geniş koleksiyonlar üzerinde gelişmiş analitiği kullanır. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlamak, süreçleri, sistemleri ve kârlılığı iyileştirmek için sağlık hizmetleri, eğitim, sigorta, yapay zeka, perakende ve imalat gibi çeşitli sektörlerde yaygın olarak kullanılıyor.
Büyük veri analitiği önemlidir çünkü şirketlerin iyileştirme ve optimizasyon fırsatlarını belirlemek için verilerinden yararlanmalarına yardımcı olur. Farklı iş segmentlerinde artan verimlilik, genel olarak daha akıllı operasyonlara, daha yüksek karlara ve memnun müşterilere yol açar. Büyük veri analitiği, şirketlerin maliyetleri azaltmasına ve daha iyi, müşteri odaklı ürün ve hizmetler geliştirmesine yardımcı olur.
Global IT ile Farkınızı Ortaya Koyun
Başarılı bir iş zekası stratejisinin ancak her ayrıntıyı analiz ettiğinizde gerçekleşebileceğine inanıyor olabilirsiniz. Ama durum böyle değil. Aşırı analiz, kaynaklarınızı tüketebilir ve bunalmaya veya aşırı bilgi yüklenmesine neden olabilir. Bu, karar verirken en önemli veya alakalı içgörülere odaklanamayacak kadar fazla bilgiye sahip olacağınız anlamına gelir. Bu zorlukların birçoğu özel bir iş raporlama çözümüyle çözülebilir. Size müşterilerinizin gerçekte ne istediğini görmek için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri ve işinizi büyütme fırsatlarını verecektir. İş zekasını kullanarak büyük verilerden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmayı çok isteriz. Daha fazla bilgi edinmek için bizimle iletişime geçin.