{"id":11754,"date":"2024-01-30T09:00:12","date_gmt":"2024-01-30T06:00:12","guid":{"rendered":"https:\/\/globalit.com.tr\/?p=11754"},"modified":"2024-03-20T16:24:27","modified_gmt":"2024-03-20T13:24:27","slug":"isletmeler-icin-it-hizmet-yonetimi-itsm-nedir","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/globalit.com.tr\/isletmeler-icin-it-hizmet-yonetimi-itsm-nedir\/","title":{"rendered":"\u0130\u015fletmeler i\u00e7in IT Hizmet Y\u00f6netimi ITSM Nedir?"},"content":{"rendered":"\n
G\u00fcn\u00fcm\u00fcz i\u015f d\u00fcnyas\u0131nda, bilgi teknolojileri (IT) altyap\u0131s\u0131 i\u015fletmelerin ba\u015far\u0131s\u0131 i\u00e7in kritik bir rol oynamaktad\u0131r. Bu s\u00fcre\u00e7te, IT Hizmet Y\u00f6netimi (ITSM) kavram\u0131, i\u015fletmelerin IT kaynaklar\u0131n\u0131 etkili bir \u015fekilde y\u00f6netmelerine olanak tan\u0131yan bir stratejik yakla\u015f\u0131m olarak \u00f6n plana \u00e7\u0131kar. ITSM \u00fcr\u00fcnleri<\/strong> neler? Haydi, bakal\u0131m!<\/p>\n\n\n\n IT Hizmet Y\u00f6netimi (ITSM), i\u015fletmelerin bilgi teknolojilerini planlama, uygulama ve y\u00f6netme s\u00fcrecidir. Bu kapsamda, ITSM, i\u015fletmelerin sunduklar\u0131 IT hizmetlerini optimize etmelerine, s\u00fcrekli iyile\u015ftirme yapmalar\u0131na ve m\u00fc\u015fteri memnuniyetini art\u0131rmalar\u0131na yard\u0131mc\u0131 olan bir \u00e7er\u00e7eve sunar. ITSM, IT altyap\u0131s\u0131n\u0131n etkili bir \u015fekilde y\u00f6netilmesi ve i\u015f s\u00fcre\u00e7lerinin uyumlu bir \u015fekilde \u00e7al\u0131\u015fmas\u0131 i\u00e7in gereken strateji ve uygulamalar\u0131 i\u00e7erir.<\/p>\n\n\n\n ITSM’nin temel unsurlar\u0131, i\u015fletmelerin IT hizmetlerini etkili bir \u015fekilde y\u00f6netmelerine yard\u0131mc\u0131 olan \u00e7e\u015fitli prensip ve s\u00fcre\u00e7leri i\u00e7erir. Bu unsurlar aras\u0131nda \u015funlar bulunur: <\/p>\n\n\n\n IT Hizmet Y\u00f6netimi’nin i\u015fletmelere sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 avantajlar, sadece IT altyap\u0131s\u0131n\u0131n etkili bir \u015fekilde y\u00f6netilmesi ile s\u0131n\u0131rl\u0131 de\u011fildir. Bu avantajlar aras\u0131nda \u015funlar vard\u0131r: <\/p>\n\n\n\n ITSM, s\u00fcrekli olarak evrim ge\u00e7iren bir alan olup, gelecekte i\u015fletmelerin kar\u015f\u0131la\u015faca\u011f\u0131 zorluklara \u00e7\u00f6z\u00fcm sunmaya devam edecektir. Baz\u0131 gelecek trendleri aras\u0131nda yapay zeka ve otomasyonun daha yayg\u0131n kullan\u0131m\u0131, bulut tabanl\u0131 hizmet y\u00f6netimi ve g\u00fcvenlik odakl\u0131 ITSM uygulamalar\u0131 yer al\u0131r.<\/p>\n\n\n\n IT Hizmet Y\u00f6netimi (ITSM), i\u015fletmelerin bilgi teknolojilerini etkili bir \u015fekilde y\u00f6netmelerine yard\u0131mc\u0131 olan kritik bir stratejik yakla\u015f\u0131md\u0131r. Temel unsurlar\u0131 ve i\u015fletmeye sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 avantajlar ile ITSM, g\u00fcn\u00fcm\u00fczde i\u015fletmelerin rekabet avantaj\u0131 elde etmelerine ve s\u00fcrd\u00fcr\u00fclebilir bir b\u00fcy\u00fcme sa\u011flamalar\u0131na katk\u0131da bulunmaktad\u0131r. Gelecekteki trendlere g\u00f6z atarak, i\u015fletmelerin bu dinamik alanda g\u00fcncel kalmalar\u0131 ve en iyi uygulamalar\u0131 benimsemeleri son derece \u00f6nemlidir.<\/p>\n\n\n\n ITSM a\u00e7\u0131l\u0131m\u0131<\/strong>, “Information Technology Service Management” kelimelerinin k\u0131saltmas\u0131d\u0131r. T\u00fcrk\u00e7e kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 “Bilgi Teknolojileri Servis Y\u00f6netimi” olan ITSM, bir organizasyonun bilgi teknolojisi hizmetlerini planlamak, tasarlamak, uygulamak, i\u015fletmek ve s\u00fcrekli olarak iyile\u015ftirmek i\u00e7in kullan\u0131lan bir yakla\u015f\u0131m ve disiplindir. ITSM nedir<\/strong>? sorusunun yan\u0131t\u0131 da verilmi\u015f olur.\u00a0<\/p> <\/div> ITSM sistemi, bir kurulu\u015fun bilgi teknolojisi hizmetlerini etkili bir \u015fekilde y\u00f6netmesine yard\u0131mc\u0131 olan bir \u00e7er\u00e7evedir. Bu sistem, ITIL (Information Technology Infrastructure Library) gibi \u00e7e\u015fitli en iyi uygulama y\u00f6nergelerini i\u00e7erebilir ve bir organizasyonun hizmet kalitesini, verimlili\u011fini ve m\u00fc\u015fteri memnuniyetini art\u0131rmaya odaklan\u0131r.<\/p> <\/div> ITIL, ITSM’nin en pop\u00fcler \u00e7er\u00e7evesidir ve “Information Technology Infrastructure Library”nin k\u0131saltmas\u0131d\u0131r. ITIL, bir organizasyonun IT hizmet y\u00f6netimini geli\u015ftirmek i\u00e7in bir dizi en iyi uygulama y\u00f6nergesi sunar. S\u00fcrekli hizmet iyile\u015ftirmeyi vurgular ve bir dizi s\u00fcre\u00e7, i\u015flev ve rolleri i\u00e7erir.<\/p> <\/div> BT Servis Y\u00f6netimi, T\u00fcrk\u00e7e kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 “Bilgi Teknolojisi Servis Y\u00f6netimi” olan bir kavramd\u0131r. ITSM ile benzer bir anlam ta\u015f\u0131r ve bir organizasyonun bilgi teknolojisi hizmetlerini planlama, tasarlama, uygulama ve iyile\u015ftirme s\u00fcre\u00e7lerini kapsar. BT Servis Y\u00f6netimi, ITIL gibi \u00e7e\u015fitli \u00e7er\u00e7eveleri i\u00e7erebilir ve bir organizasyonun BT hizmetlerini daha etkili bir \u015fekilde y\u00f6netmesine olanak tan\u0131r.<\/p> <\/div> <\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" G\u00fcn\u00fcm\u00fcz i\u015f d\u00fcnyas\u0131nda, bilgi teknolojileri (IT) altyap\u0131s\u0131 i\u015fletmelerin ba\u015far\u0131s\u0131 i\u00e7in kritik bir rol oynamaktad\u0131r. Bu…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":11772,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"class_list":{"0":"post-11754","1":"post","2":"type-post","3":"status-publish","4":"format-standard","5":"has-post-thumbnail","7":"category-genel-teknoloji-ve-inovasyon"},"acf":[],"yoast_head":"\nIT Hizmet Y\u00f6netimi Nedir?<\/h2>\n\n\n\n
ITSM’nin Temel Unsurlar\u0131<\/h2>\n\n\n\n
\n
ITSM’nin \u0130\u015fletmeye Sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 Avantajlar<\/h2>\n\n\n\n
\n
Gelece\u011fin IT Hizmet Y\u00f6netimi Trendleri<\/h2>\n\n\n\n